ŚDM

                                                  bip      fbnowelogo    

BURMISTRZ  MIASTA
MIĘDZYRZEC PODLASKI

informuje, że w dniu 20 października 2025 r. wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ulicy Pocztowej 8 wykaz nieruchomości położonych w Międzyrzecu Podlaskim będących własnością Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski:

– lokalu mieszkalnego Nr 26 w budynku przy ul. Partyzantów 57,
– lokalu mieszkalnego Nr 6 w budynku przy ul. Zarówie 13C
z przeznaczeniem do zbycia w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowych najemców lokali

Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 262/25 z dnia 16 października 2025 r.

 


Załączniki:
TytułRozszerzenie
Załącznik pdf
wersja edytowalna doc

OGŁOSZENIE
                                     BURMISTRZA MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI                                           

 

o konsultacjach społecznych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy  o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok 

z dnia 16 października 2025 r.

Na podstawie art. 5 ust. 2 pkt 3  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2025 r. poz. 1338) oraz  § 1 ust. 1, 3, 4, 5  § 2 oraz § 3 pkt. 1 i § 4  § 5 ust. 1 b załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r.
poz. 3359)

 ogłaszam

konsultacje społeczne z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  w przedmiocie projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026.

  1. Cel i przedmiot konsultacji

Celem konsultacji jest poznanie opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o których mowa w § 3 załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359), o projekcie uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na
2026 r.

Przedmiotem konsultacji  społecznych jest wyłącznie projekt uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 r.

  1. Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji

Konsultacje społeczne projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 r. rozpoczną się  dnia 16 października 2025 r. i zakończą się dnia 31 października 2025 r. (decyduje data wpływu opinii do Urzędu Miasta).

  1. Zakres i forma konsultacji

           

Uprawnionymi do udziału w niniejszych konsultacjach społecznych są działające na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z zastrzeżeniem § 3 ust. 1 załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359), mające wpisaną w działalności statutowej dziedzinę, w której podejmowane są konsultacje.

Konsultacje odbędą się w formie zgłaszania pisemnych opinii o ww. projekcie uchwały, będącym przedmiotem konsultacji,  przez uprawnione podmioty.

Burmistrz Miasta zaprosi pisemnie  uprawnione podmioty do udziału w niniejszych konsultacjach społecznych.

Tryb konsultacji obejmuje udostępnienie uprawnionym podmiotom tekstu projektu uchwały będącego przedmiotem konsultacji społecznych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i na wniosek uprawnionego podmiotu w formie elektronicznej oraz przyjęcia od tych podmiotów pisemnych opinii o ww. projekcie uchwały.

Projekt uchwały Rady Miasta ww. sprawie - będący przedmiotem konsultacji,  oraz druk opinii opublikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski w zakładce Ogłoszenia i Przetargi - Konsultacje społeczne  Ogłoszenia o konsultacjach społecznych w trakcie, oraz jest do wglądu w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski w Wydziale Polityki Społecznej pok. 27.

Uprawnione podmioty mogą zgłaszać pisemne opinie w terminie określonym w pkt. 2 (liczy się data wpływu do Urzędu), w następujący sposób:

  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.
  • drogą korespondencyjną tradycyjną na adres:
    Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8,  21-560 Międzyrzec Podlaski

Nieprzedstawienie opinii w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

 

  1. Komórka organizacyjna Urzędu Miasta odpowiedzialna za prowadzenie konsultacji

 

Wydział Polityki Społecznej w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim.

Osobą odpowiedzialną za konsultacje społeczne oraz udzielanie wyjaśnień jest Pani Dorota Kwiatkowska - inspektor ds. polityki społecznej i rozliczeń, tel. kontaktowy 83 372-62-89.

Załącznik: projekt uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi   w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 r.

 

Załączniki:

TytułRozszerzenie
Ogłoszenie o konsultacjach pdf
wersja edytowalna doc
Informacja o konsultacjach pdf
wersja edytowalna docx
Projekt uchwały pdf
wersja edytowalna doc
Formularz opinii pdf
wersja edytowalna doc

 

BURMISTRZ MIASTA
Międzyrzec Podlaski


ogłasza ustny przetarg nieograniczony na oddanie w dzierżawę miejsc handlowych usytuowanych przy cmentarzu położonym między ulicami Brzeską i Prymasa Stefana Wyszyńskiego, wyznaczonych na działkach ewidencyjnych Nr 1140/3, Nr 947/2, Nr 947/3, Nr  947/4, Nr 947/5, Nr 947/9, Nr 1941/4, 1941/3, 1164/3, 1941/2 i 1164/2 w obrębie 1 m. Międzyrzec Podlaski, stanowiących własność Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski. Położenie poszczególnych miejsc handlowych oznaczone zostało na załączniku graficznym do niniejszego ogłoszenia. Niedopuszczalne jest zajmowanie oraz prowadzenie działalności w miejscach do tego nieprzeznaczonych tj. jezdni, chodników, ścieżek rowerowych.

Dzierżawa dotyczy okresu od 30 października 2025 r. do  02 listopada 2025 r. miejsc handlowych o pow. 15 m2 każde.

Przetargiem objęto:

  1. Kompleks miejsc handlowych przy ul Brzeskiej oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 40;
  2. Kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 13 i od 16 do 48.

Wywoławcza kwota czynszu za dzierżawę jednego stanowiska handlowego w okresie 30.10.2025 r. – 02.11.2025 r. wynosi 300,00 zł netto (75,00 zł za dzień). 

Wysokość wadium – 300,00 zł na każde miejsce handlowe (w przypadku ubiegania się o wylicytowanie więcej niż jednego stanowiska handlowego, osoba uczestnicząca w przetargu powinna wpłacić wielokrotność wadium), a w tytule przelewu należy oznaczyć ulicę przy której położone są miejsca handlowe, na które wpłacone jest wadium.

Wysokość postąpienia - 50 zł


Do ustalonej w wyniku przetargu kwoty czynszu doliczony zostanie należny podatek VAT.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które wpłaciły wadium, przy czym każda osoba może brać udział w przetargu do momentu wylicytowania maksymalnie trzech miejsc handlowych.

Kwotę wadium i kaucji   (lub jego wielokrotność) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Międzyrzeca Podlaskiego nr 43 8039 0006 0000 0000 0452 0002, Bank Spółdzielczy, najpóźniej do dnia 09.10.2025 r. (w tym dniu środki mają znajdować się na rachunku).

 

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul.  Pocztowej 8,  w dniu:

  1. 14 października 2025 r. o godzinie 1000 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Brzeskiej - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 40;
  2. 14 października 2025 r. o godzinie 1300 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 13 oraz od 16 do 48.

Każdy uczestnik przetargu zobowiązany jest dostarczyć najpóźniej w dniu przetargu     14.10.2025 r. oświadczenia ( do pobrania w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim pokój numer 2, bądź na stronie miasta www.miedzyrzec.pl) o zapoznaniu się z regulaminem przeprowadzania przetargów, projektem umowy i wyrażeniu zgody na rejestrowanie przebiegu przetargu, oświadczenie o niezaleganiu z opłatami należnymi Miastu Międzyrzec Podlaski oraz upoważnienie do reprezentowania, jeżeli podmioty uprawnione nie uczestniczą w przetargu osobiście. Każdy uczestnik przed rozpoczęciem przetargu powinien okazać dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby przystępującej do przetargu. Umowa dzierżawy zostanie zawarta z osobą, która zaoferuje najwyższy czynsz dzienny.

Miejsca handlowe, które nie zostaną wydzierżawione w przetargu będą wydzierżawione dla osób zainteresowanych na wniosek (według kolejności zgłoszeń) wg ustalonej ceny za stanowisko.

Umowy dzierżawy podpisywane będą w dniach 28-29.10.2025 r.

Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie odstąpienia przez uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy.

Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał zalicza się na poczet czynszu dzierżawnego. Czynsz dzierżawny płatny będzie w terminie 7 dni od daty podpisania umowy dzierżawy. W pozostałych przypadkach wadium jest zwracane na rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty wadium. Z regulaminem przetargu ustnego nieograniczonego na dzierżawę części nieruchomości – miejsc handlowych położonych przy ul. Brzeskiej i Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Międzyrzecu Podlaskim stanowiącym załącznik do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 22 września 2022 roku Nr 723/22 zmienionego Zarządzeniem Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 247/25 z dnia 10 września 2025 r. oraz projektem umowy dzierżawy można zapoznać się w pokoju Nr 2 Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski lub na stronach internetowych www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” oraz bip.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia i Przetargi” w zakładce „Nieruchomości” (załączniki do ogłoszenia).

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wystawionych na przetarg nieruchomości można uzyskać w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski przy ul. Pocztowej 8, pokój nr 2 oraz pod numerem tel. 83 372-62-21. Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski zastrzega sobie prawo wycofania z przetargu poszczególnych miejsc targowych lub odwołania przetargu  z uzasadnionej przyczyny.

Załączniki:

TytułRozszerzenie
oswiadczenie o niezaleganiu w podatkach i opłatach należnych Miastu doc
Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem doc
projekt umowy dzierżawy Wyszyńskiego stoiska handlowe doc
projekt umowy dzierżawy Brzeska stoiska handlowe doc
regulamin przetargu pdf
załącznik graficzny pdf
Treść ogłoszenia pdf
wersja edytowalna ogłoszenia docx
Informacja o wyniku przetargu ul. Brzeska pdf
Informacja o wyniku przetargu ul. Wyszyńskiego pdf

BURMISTRZ MIASTA
Międzyrzec Podlaski

Ogłasza ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski, położonej w obrębie 3 m. Międzyrzec Podlaski, oznaczonej jako działka Nr 35/5, 36/27, 37/13, 38/3, 38/4 i 38/5 o łącznej pow. 0,5176 ha dla której Sąd Rejonowy w Radzyniu Podlaskim prowadzi księgi wieczyste Nr LU1R/00022214/9 – działki Nr 35/5 i 37/13 i Nr LU1R/00033317/1 – działki Nr 36/27, 38/3, 38/4 i 38/5.

Nieruchomość położona jest przy ul. Jelnickiej. Dostęp do sieci uzbrojenia technicznego terenu: energii elektrycznej, sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz sieci telekomunikacyjnej. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta, nieruchomość leży na terenie zabudowy usług komunikacji samochodowej – „Uks” z podstawowym przeznaczeniem terenów pod zabudowę usług komunikacji samochodowej, tj. budynki, obiekty i przestrzenie wraz z urządzeniami towarzyszącymi przeznaczone na wyż. wym. potrzeby, w tym: stacji paliw, motelu, warsztatów, myjni i gastronomii wraz z infrastrukturą techniczną związane z obsługą drogi krajowej i wojewódzkiej (symbol planu Bz1 Uks). Przez część nieruchomości przebiegają napowietrzne linie energetyczne średniego napięcia w nieznacznym stopniu ograniczające zagospodarowanie nieruchomości.
Na nabywcę nieruchomości wyłonionego w drodze przetargu nałożone zostanie zobowiązanie do złożenia, podczas zawarcia umowy sprzedaży – aktu notarialnego, oświadczenia w celu zapewnienia eksploatacji, konserwacji i remontów istniejących urządzeń sieci uzbrojenia technicznego terenu – linii energetycznych średniego napięcia nieodpłatnej służebności przesyłu zgodnie z 3051 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny w pasach o szer. 10 m usytuowanych symetrycznie do osi przebiegających nad nieruchomością linii na rzecz PGE Energetyka Kolejowa S.A. (dawna PKP ENERGETYKA S.A. Oddział w Warszawie) z zakazem wykonywania w tym pasie jakichkolwiek inwestycji na nieruchomościach bez wcześniejszych uzgodnień z właścicielem urządzeń. Ponadto nabywca nieruchomości, wyłoniony w wyniku przetargu zobowiązany zostanie do wykonania nakładów związanych trwale z gruntem, o wartości nie niższej niż 400 000,00 zł brutto na nabywanej nieruchomości, zgodnie z przeznaczeniem w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w okresie 3 lat licząc od dnia zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku niedotrzymania oznaczonego terminu nabywca lub jego następcy prawni zobowiązani będą do zapłaty kary umownej w wysokości 20% ceny nabycia nieruchomości brutto za każdy rozpoczęty rok zwłoki.

CENA WYWOŁAWCZA

została ustalona na kwotę 570 000,00 zł

wysokość wadium 57 000,00 zł

Do ceny sprzedaży nieruchomości zostanie doliczony 23% podatek VAT

Wadium należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski nr 43 80390006 00000000 0452 0002 w Banku Spółdzielczym w Międzyrzecu Podlaskim najpóźniej w terminie do dnia 07.11.2025 r. (w tym dniu środki mają się znajdować na w/w rachunku bankowym).

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8, w dniu 12 listopada 2025 r. o godzinie 900

Uczestnicy przetargu, w dniu przetargu winni okazać:

  • dokument potwierdzający tożsamość osoby przystępującej do przetargu,

  • pisemną zgodę współmałżonka na nabycie nieruchomości w przypadku, gdy ma ona zostać nabyta do małżeńskiego majątku wspólnego, a do przetargu przystępuje tylko jeden ze współmałżonków,

  • aktualnego dokumentu (np. KRS), z którego wynika upoważnienie przedstawiciela osoby prawnej do jej reprezentowania w przetargu ( dotyczy: przystąpienia do przetargu osoby prawnej).

Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości z nabywcą będącym cudzoziemcem w rozumieniu ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców jest uzyskanie zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na zasadach i w sytuacjach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz.U. z 2017 roku, poz. 2278). Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy notarialnej. Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał zalicza się na poczet wpłaty za nabycie nieruchomości. Regulamin na przeprowadzanie przetargów dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miasta bip.miedzyrzec.pl w dziale „Urząd Miasta” w zakładce „Regulaminy”.

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wystawionych na przetarg nieruchomości można uzyskać w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski, pokój nr 2, tel. 83 372-62-21.

Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski zastrzega możliwość odwołania ogłoszonego przetargu.

Lokalizacja nieruchomości

Załączniki:

TytułRozszerzenie
Treść ogłoszenia DOC