ŚDM

                                                  bip      fbnowelogo    

BURMISTRZ  MIASTA
MIĘDZYRZEC PODLASKI

 

informuje, że w dniu 3 listopada 2022 roku wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski przy ulicy Pocztowej 8 oraz zamieszczono na stronie internetowej www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” na okres 21 dni, wykaz nieruchomości - lokalu użytkowego, położonego w Międzyrzecu Podlaskim przeznaczonego do oddania w najem w trybie ustnego przetargu nieograniczonego na okres do trzech lat.

Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 736/22 z dnia 2 listopada 2022 roku.

 

TytułTyp
Wykaz pdf
Wersja edytowalna xls

Informacja o konsultacjach społecznych

projektu uchwały w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2023 rok

 

Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski informuje, że  od 07 października 2022 r. do dnia 19 października 2022 r. odbędą się konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2023 rok.

Konsultacje polegać będą na wyrażeniu opinii, wniosków lub złożeniu uwag w sprawie będącej przedmiotem konsultacji w formie pisemnej, przez pisemne poinformowanie przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski, zgodnie z uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania  z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359), poprzez wysłanie projektu Programu do organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski wraz z określeniem terminu i sposobu zgłaszania wniosków i uwag do Programu.

Szczegóły konsultacji, tryb i termin zostaną określone w Ogłoszeniu Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski o konsultacji społecznych ww. projektu uchwały.

 

Załączniki

BURMISTRZ  MIASTA
Międzyrzec Podlaski

 

informuje, że w dniu 05 października 2022 r. wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski przy ulicy Pocztowej 8 oraz opublikowano na stronie internetowej Miasta wykaz nieruchomości położonej w Międzyrzecu Podlaskim będącej własnością Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski, działka oznaczona nr 984 o pow. 0,0059 ha wraz z udziałem w wysokości 1/3 części w działce nr 387 o pow. 0,0221 ha z przeznaczeniem do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiedniej.

Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 730/22  Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 03 października 2022 r.

 

TytułTyp
Wykaz pdf
Wersja edytowalna doc

BURMISTRZ MIASTA
Międzyrzec Podlaski


ogłasza ustny przetarg nieograniczony na oddanie w dzierżawę miejsc handlowych usytuowanych przy cmentarzu położonym między ulicami Brzeską i Prymasa Stefana Wyszyńskiego, wyznaczonych na działkach ewidencyjnych nr 1140/3, nr 947/2, nr 947/3, nr 947/4 i nr 947/5 oraz nr 1941/2, nr 1941/3, nr 1941/4 i nr 1164/2 w obrębie 1 m. Międzyrzec Podlaski, stanowiących własność Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski. Położenie poszczególnych miejsc handlowych oznaczone zostało na załączniku graficznym do niniejszego ogłoszenia. Niedopuszczalne jest zajmowanie oraz prowadzenie działalności w miejscach do tego nieprzeznaczonych tj. jezdni, chodników, ścieżek rowerowych.

Dzierżawa dotyczy okresu od 31 października 2022 r. do 02 listopada 2022 r. miejsc handlowych o pow. 15 m2 każde.

Przetargiem objęto:

  1. Kompleks miejsc handlowych przy ul Brzeskiej oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 12 oraz od 14 do 38;
  2. Kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 48.

Wywoławcza kwota czynszu za dzierżawę jednego stanowiska handlowego w okresie 31.10.2022 r. - 02.11.2022 r. wynosi 180,00 zł netto (60,00 zł za dzień). 

Wysokość wadium – 180,00 zł na każde miejsce handlowe, w przypadku ubiegania się o wylicytowanie więcej niż jednego stanowiska handlowego, osoba uczestnicząca w przetargu powinna wpłacić wielokrotność wadium.

Wysokość postąpienia - 50 zł
Do ustalonej w wyniku przetargu kwoty czynszu doliczony zostanie należny podatek VAT.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które wpłaciły wadium, przy czym każda osoba może brać udział w przetargu do momentu wylicytowania maksymalnie trzech miejsc handlowych.

Kwotę wadium (lub jego wielokrotność) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Międzyrzeca Podlaskiego nr 43 8039 0006 0000 0000 0452 0002, Bank Spółdzielczy, najpóźniej do dnia 13 października 2022 r (w tym dniu środki mają znajdować się na rachunku).

 

Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul.  Pocztowej 8,  w dniu

  1. 18 października 2022 r. o godzinie 1000 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Brzeskiej - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 12 oraz od 14 do 38;
  2. 18 października 2022 r. o godzinie 1300 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 48.

Każdy uczestnik przetargu zobowiązany jest dostarczyć do dnia 13.09.2022 r. oświadczenia ( do pobrania w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim pokój numer 2, bądź na stronie miasta www.miedzyrzec.pl) o zapoznaniu się z regulaminem przeprowadzania przetargów, projektem umowy i wyrażeniu zgody na rejestrowanie przebiegu przetargu, oświadczenie o niezaleganiu z opłatami należnymi Miastu Międzyrzec Podlaski oraz upoważnienie do reprezentowania, jeżeli podmioty uprawnione nie uczestniczą w przetargu osobiście. Każdy uczestnik przed rozpoczęciem przetargu powinien okazać dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby przystępującej do przetargu. Umowa dzierżawy zostanie zawarta z osobą, która zaoferuje najwyższy czynsz dzienny. Miejsca handlowe, które nie zostaną wydzierżawione w przetargu będą wydzierżawione dla osób zainteresowanych na wniosek (według kolejności zgłoszeń) wg ustalonej ceny za stanowisko (cena wywoławcza do przetargu).

Umowy dzierżawy podpisywane będą w dniach 27 – 28 października 2022 roku.

Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie odstąpienia przez uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy.

Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał zalicza się na poczet czynszu dzierżawnego. Czynsz dzierżawny płatny będzie w terminie 7 dni od daty podpisania umowy dzierżawy. W pozostałych przypadkach wadium jest zwracane na rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty wadium.

Z regulaminem przetargu ustnego nieograniczonego na dzierżawę części nieruchomości – miejsc handlowych położonych przy ul. Brzeskiej i Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Międzyrzecu Podlaskim stanowiącym załącznik Nr 1 do zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 22 września 2022 roku Nr 723/22 oraz projektem umowy dzierżawy można zapoznać się w pokoju Nr 2 Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski lub na stronach internetowych www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” oraz bip.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia i Przetargi” w zakładce „Nieruchomości” (załączniki do ogłoszenia).

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wystawionej na przetarg nieruchomości można uzyskać w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski przy ul. Pocztowej 8, pokój nr 2, oraz pod numerem tel. 83 372-62-21. Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski zastrzega sobie prawo wycofania z przetargu poszczególnych miejsc targowych lub odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.

 

TytułTyp
Treść ogłoszenia docx
OŚWIADCZENIE o niezaleganiu doc
projekt umowy dzierżawy stoiska handlowe doc
REGULAMIN zał. do zarządzenia Nr 723.22 docx
Wzór_oświadczenia_o_zapoznaniu_się_z regulaminem doc
załącznik graficzny do ogłoszenia.1 pdf
Informacja o wyniku
doc

 

OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA MIĘDZYRZEC PODLASKI
o przystąpieniu do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji
Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030

 

Na podstawie art. 17 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485), Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski zawiadamia, że w dniu 30 sierpnia 2022r. Rada Miasta Międzyrzec Podlaski podjęła Uchwałę Nr L/430/22 w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030.  

Gminny Program Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030 będzie obejmował obszar rewitalizacji wyznaczony Uchwałą Nr XLIX/415/22 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 29 lipca 2022r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2022 r., poz. 3975).

Gminny Program Rewitalizacji dla Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030 (zwany dalej GPR) będzie opracowywany zgodnie z Ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485). Zgodnie z art. 2 w/w ustawy „Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki, skoncentrowane terytorialnie, prowadzone przez interesariuszy rewitalizacji na podstawie gminnego programu rewitalizacji". GPR jest dokumentem strategicznym, na podstawie którego Miasto Międzyrzec Podlaski będzie mogło ubiegać się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych na działania zmierzające do wyprowadzenia ze stanu kryzysowego obszarów miasta znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społecznej, gospodarczej, przestrzenno-funkcjonalnej oraz technicznej.

Uchwała Nr L/430/22  Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030 dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski http://bip.miedzyrzec.pl/. Szczegóły związane z opracowaniem GPR znajdują się na stronie internetowej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski www.miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”.

BURMISTRZ MIASTA
/-/ Zbigniew Kot

Konsultacje społeczne projektu Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Krzny 2022 – 2030 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko

Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski działając w oparciu o art. 6 i 6a ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2021 poz. 1057 t.j.) oraz art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 2373, z późn. zm.) informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Krzny 2022 – 2030 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

Strategia obejmuje obszar: Miasta Międzyrzec Podlaski, Gminy Drelów, Gminy Kąkolewnica, Gminy Międzyrzec Podlaski i Gminy Trzebieszów.

Konsultacje prowadzone są w celu przedstawienia projektu Strategii wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko interesariuszom (mieszkańcom, gminom i ich związkom oraz partnerom społecznym i gospodarczym) oraz umożliwienia złożenia uwag dotyczących Strategii i Prognozy.

Informacje o konsultacjach:

  1. Konsultacje społeczne przeprowadzone będą od dnia 12 września 2022 r. do dnia 17 października 2022 r.
  2. Wszyscy zainteresowani, w terminie określonym powyżej mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, tj. projektem Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Doliny Krzny 2022 – 2030 oraz Prognozą oddziaływania na środowisko do projektu Strategii.
  3. Dokumentacja sprawy dostępna jest na niniejszej stronie internetowej oraz jest wyłożona do wglądu w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim, ul. Pocztowa 8, pok. nr 30, Wydział Strategii i Rozwoju.
  4. Każdy ma prawo składania uwag i wniosków w terminie określonym powyżej.
  5. Uwagi i wnioski należy składać wyłącznie na formularzach konsultacyjnych umieszczonych na niniejszej stronie internetowej:
  • drogą elektroniczną, przesyłając formularz na adres: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. w tytule maila należy wpisać: „Konsultacje społeczne projektu Strategii Doliny Krzny 2022 – 2030 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko”.
  • pisemnie, przesyłając formularz na adres pocztowy: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski, Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski – z dopiskiem „Konsultacje społeczne projektu Strategii Doliny Krzny 2022 – 2030 wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko”.
  • ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim, ul. Pocztowa 8, nr 30, tel. 83 372 62 34 (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu).
  1. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski.
  2. Uwagi i wnioski zgłoszone po dniu 17 października 2022 r. zostaną pozostawione bez rozpatrzenia. W przypadku uwag składanych pocztą tradycyjną decyduje data stempla pocztowego.

 

Dokumenty: