ŚDM

                                                  bip      fbnowelogo    

Pomoc materialna przysługuje uczniom zamieszkałym na terenie miasta Międzyrzec Podlaski, uczęszczającym do szkół o których mowa w art. 90b ust 3 ustawy 7września 1991 o systemie oświaty (DZ. U. z 2019 r. poz.1481) oraz art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (DZ. U. z 2019 r. poz. 1148) - podstawowych, ponadpodstawowych i artystycznych.

Świadczenie nie przysługuje dzieciom odbywającym wychowanie przedszkolne (w wieku 3-6 lat), ani dzieciom odbywającym roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu albo w oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej, czyli w tzw. „zerówkach”. Ponadto art. 90b ust. 3 i 4 ustawy o systemie oświaty nie obejmuje studentów szkół wyższych i licencjackich.

Świadczenie przysługuje uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo - wychowawczych, alkoholizm, narkomania a także gdy rodzina jest niepełna. Miesięczna wysokość dochodów na osobę w rodzinie ubiegającego się ucznia nie może przekraczać kwoty, 528,00 zł zgodnie z § 1 pkt.1 lit. b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2018 r. (Dz. U.2018 r.poz.1358).

Formy udzielania stypendium szkolnego:

  1. całkowite lub częściowe pokrycie kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą, w tym wycieczki szkolne o charakterze edukacyjnym, „zielone szkoły”, dodatkowe zajęcia języka obcego, basen, itp.
  2. pomoc rzeczowa o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakup podręczników i innych pomocy naukowych, zakup stroju i obuwia sportowego, itp.
  1. całkowite lub częściowe pokrycie kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania uczniów szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych.

W celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 wprowadzono następujące zmiany:

Oświadczenia o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski należy składać za pośrednictwem: skrzynki nadawczej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski, (przy wejściu do Urzędu Miasta) Poczty Polskiej, poczty elektronicznejЭтот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. lub platformy ePUAP – http://epuap.gov.pl zgodnie z art. 63 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, w terminie do 30 kwietnia 2020 r.

  1. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zmianę decyzji Burmistrza Miasta Podlaski w sprawie przyznania stypendium szkolnego na syna/córkę* na rok szkolny 2019/2020
  2. Oświadczenie o rezygnacji z dalszej części stypendium szkolnego na rok szkolny 2019/2020 na rzecz mojego dziecka.......... .
  3. Oświadczenie Nr 1 o braku dochodu w miesiącu marcu 2020 r.
  4. Oświadczenie Nr 2 o uzyskaniu dochodu w miesiącu marcu 2020r.
  5. Informację o numerze konta bankowego osób, które wybrały formę wypłaty stypendium w kasie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski.

Wszystkie formularze w wersji do pobrania dolączone są do niniejszej informacji zamieszczonej na www.miedzyrzec.pl.

Oświadczenia o dochodach wszystkich pełnoletnich członków rodziny, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, pochodzące z miesiąca (marca 2020 r.):odcinek renty/emerytury, decyzje przyznającą dodatek mieszkaniowy, energetyczny itp., zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego wyrażonej w ha przeliczeniowych (308,00 zł) lub nakaz płatniczy oraz dowód opłacenia składki KRUS, zaświadczenie/decyzja o otrzymywanych świadczeniach z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, świadczenie rodzicielskie dla bezrobotnych, zasiłek macierzyński, oświadczenie członków rodziny o wysokości uzyskanego innego dochodu niepodlegającego opodatkowaniu, odpis wyroku sądowego zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymanych alimentów należy złożyć w skrzynce nadawczej Urzędu, przesyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej, na pocztę elektroniczną miasta  Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. lub za pośrednictwem platformy ePUAP – http://epuap.gov.pl

Czasowo znosi się obowiązek dostarczenia faktur lub ich kopii wraz z oświadczeniem wnioskodawcy stypendium, jednak faktury  te należy bezwzględnie zachować do 31.03.2021r. w celu przedłożenia do kontroli.

Więcej informacji pod nr. tel.:   83 372 62 10 wewn. 41

 

STYPENDIUM SZKOLNE - ROK SZKOLNY 2019/2020

II TURA

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

  1. Do - 30 kwietnia 2020 r.- składanie oświadczeń
  1. 16 czerwca 2020r - 18 czerwca 2020r. - planowane wypłaty stypendiów

OPIS FAKTURY - WZÓR

Zakupiono podręczniki/przybory szkolne/obuwie sportowe itd. dla mojego syna/córki Anny Kowalskiej ucznia klasy I szkoły podstawowej Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 (ZPO NR 2) w Międzyrzecu Podlaskim na rok szkolny....................................

                                                                                                                          Czytelny podpis wnioskodawcy 

KATALOG WYDATKÓW KWALIFIKOWANYCH DO STYPENDIUM SZKOLNEGO

  1. Podręczniki, lektury, książki rozwijające zainteresowania ucznia, słowniki, encyklopedie, atlasy, tablice matematyczne, chemiczne, fizyczne i astronomiczne, mapy, globusy oraz inne publikacje o charakterze edukacyjnym
  2. Artykuły szkolne, papiernicze
  3. Tornister (plecak szkolny), torba sportowa
  4. Obuwie sportowe na lekcje wychowania fizycznego (max. 3 pary na sem.), strój na zajęcia wychowania fizycznego (dres, bluza, spodnie dresowe, 6 koszulek, krótkie spodenki, leginsy), strój na basen (strój kąpielowy, klapki, okulary, czepek)
  5. Ubranie robocze, sprzęt niezbędne do odbycia praktyki zawodowej
  6. Mundur szkolny
  7. Komputer (laptop, netbook, tablet, czytniki ebook), oprogramowanie systemowe, multimedialne programy edukacyjne, części       do komputera, drukarka, tusz (toner) do drukarki
  8. Instrumenty muzyczne wykorzystywane przez ucznia do nauki gry (nowe lub używane)
  9. Specjalistyczny sprzęt sportowy odpowiedni do zajęć na jakie dziecko uczęszcza dodatkowo np. narty, piłki, łyżwy, baletki, obuwie taneczne itp.)
  10. Opłaty za zajęcia pozalekcyjne (np. języka obcego, muzyczne, sportowe, taneczne)
  11. Opłaty za basen
  12. Opłaty czesnego, wycieczek, wyjścia do kin, teatrów, muzeum „zielone szkoły” , „białe szkoły”, obozy naukowe (na podstawie imiennej faktury, zaświadczenia ze szkoły
  13. Opłaty związane z pobieraniem nauki przez uczniów szkół ponadpodstawowych poza miejscem zamieszkania: zwrot za bilety, zakwaterowanie w bursie czy internacie
  14. Opłata za Internet (wrzesień-czerwiec) faktura wraz z potwierdzeniem opłaty

Rachunki (faktury) muszą być imienne na wnioskodawcę. Istotne jest aby zwrócić szczególną uwagę na nazewnictwo zakupionych artykułów, aby były one zgodne z nazwami umieszczonymi w ww. katalogu wydatków kwalifikowanych do stypendium szkolnego. Nazwa towaru nie może być samym symbolem. W przypadku oznaczenia towaru symbolem, upoważniony sprzedawca powinien potwierdzić pełną nazwę artykułu umieszczając adnotację z pieczątką sklepu i podpisem.

Na rachunku (fakturze) potwierdzającym zakup podręczników musi widnieć zapis której klasy dotyczy.

  • Abonament internetowy, czesne, opłaty za dojazdy do szkoły, zakwaterowanie za okres od września do czerwca
  • Podręczniki i pozostałe artykuły określone w katalogu muszą dotyczyć okresu nauki od września do czerwca

 

  1. Oświadczenie o numerze rachunku bankowego
  2. Oświadczenia strony w sprawie wyrażenia zgody na zmianę decyzji przyznającej stypendium
  3. OŚWIADCZENIE NR 1
  4. OŚWIADCZENIE NR 2
  5. Oświadczenie o zmianie dochodu- rezygnacja

56756756hbg

BURMISTRZ  MIASTA
Międzyrzec Podlaski

 informuje, że w dniu 20 marca 2020 roku wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8 oraz zamieszczono na stronie internetowej www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonych w Międzyrzecu Podlaskim przeznaczonych do oddania w dzierżawę i najem na okres do 3 lat. Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 271/20 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 20 marca 2020 roku.

BURMISTRZ  MIASTA
Międzyrzec Podlaski

informuje, że w dniu 14 lutego 2020 roku wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8 oraz zamieszczono na stronie internetowej www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” na okres 21 dni wykaz nieruchomości położonych w Międzyrzecu Podlaskim przeznaczonych do oddania w dzierżawę i użyczenie na okres do 3 lat. Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 255/20 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 14 lutego 2020 roku.

BURMISTRZ  MIASTA 
Międzyrzec Podlaski

 

informuje, że w dniu 31 stycznia 2020 r. wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski przy ulicy Pocztowej 8 wykaz nieruchomości położonych w Międzyrzecu Podlaskim, będących własnością Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski:

  •  lokalu mieszkalnego Nr 29 w budynku przy ul. Partyzantów 57,
  •  lokalu mieszkalnego Nr 16 w budynku przy ul. Zarówie 13A

z przeznaczeniem do zbycia w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowych najemców lokali
Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 248/20 z dnia 24 stycznia 2020 r.

 Wykaz nieruchomości – załącznik Nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Miasta

Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się dzieci zamieszkałe w tym obwodzie na podstawie zgłoszenia rodziców.

Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami.

 

Rodzaj czynności

Termin w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin w postępowaniu uzupełniającym

Złożenie wniosku o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

 

 od 9 marca 2020 r.

od godz. 8.00

  do  23 marca 2020 r.

do godz. 15.00

 

od 20 maja 2020 r.

od godz. 8.00

   do 29 maja 2020 r.

do godz. 15.00

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7  ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.)

 

 

od 24 marca 2020 r.

 

do 6 kwietnia 2020 r.

 

 

od 1 czerwca 2020 r.

 

do 5 czerwca 2020 r.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

 

 10 kwietnia 2020 r.

 godz. 12.00

 

8 czerwca 2020 r.

 godz. 12.00

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do klasy pierwszej szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia

 

od 10 kwietnia 2020 r.

od godz. 12.00

 do 17 kwietnia 2020 r. do godz. 15.00

 

od 8 czerwca 2020 r.

od godz. 12.00

 do 15 czerwca 2020 r.

do godz. 15.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

 

23 kwietnia 2020 r.

 godz. 15.00

 

16 czerwca 2020 r.

godz. 15.00

 

Kryteria wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym dla klas pierwszych w publicznych szkołach podstawowych dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem wybranej szkoły podstawowej:

 

  • kandydat mieszka na terenie miasta Międzyrzec Podlaski – 50 punktów;
  • rodzeństwo kandydata uczęszcza do zespołu placówek, do którego złożony został wniosek – 20 punktów;
  • kandydat ukończył oddział przedszkolny w zespole placówek, do którego złożony został wniosek – 15 punktów;
  • miejsce pracy rodzica znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej, do której złożony został wniosek – 15 punktów.

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów, o których mowa w pkt 1-4,:

  • oświadczenie rodzica o miejscu zamieszkania na terenie Międzyrzeca Podlaskiego;
  • oświadczenie rodzica o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do zespołu placówek, do którego złożony został wniosek
  • oświadczenie rodzica o ukończeniu przez kandydata oddziału przedszkolnego w zespole placówek, do którego złożony został wniosek;
  • oświadczenie rodzica o miejscu pracy rodzica w obwodzie szkoły podstawowej, do której złożony został wniosek.

 

 

 

Druki  do pobrania:

  1. Oświadczenie rodzica o miejscu zamieszkania na terenie Międzyrzeca Podlaskiego.
  2. Oświadczenie rodzica o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do zespołu placówek, do którego złożony został wniosek.
  3. Oświadczenie rodzica o ukończeniu przez kandydata oddziału przedszkolnego w zespole placówek, do którego złożony został wniosek.
  4. Oświadczenie rodzica o miejscu pracy rodzica w obwodzie szkoły podstawowej, do której złożony został wniosek.