In order to provide you with the best online experience this website uses cookies.
By using our website, you agree to our use of cookies.
Learn more
I agree
Information cookies
Cookies are short reports that are sent and stored on the hard drive of the user's computer through your browser when it connects to a web. Cookies can be used to collect and store user data while connected to provide you the requested services and sometimes tend not to keep. Cookies can be themselves or others.
There are several types of cookies:
Technical cookies that facilitate user navigation and use of the various options or services offered by the web as identify the session, allow access to certain areas, facilitate orders, purchases, filling out forms, registration, security, facilitating functionalities (videos, social networks, etc..).
Customization cookies that allow users to access services according to their preferences (language, browser, configuration, etc..).
Analytical cookies which allow anonymous analysis of the behavior of web users and allow to measure user activity and develop navigation profiles in order to improve the websites.
So when you access our website, in compliance with Article 22 of Law 34/2002 of the Information Society Services, in the analytical cookies treatment, we have requested your consent to their use. All of this is to improve our services. We use Google Analytics to collect anonymous statistical information such as the number of visitors to our site. Cookies added by Google Analytics are governed by the privacy policies of Google Analytics. If you want you can disable cookies from Google Analytics.
However, please note that you can enable or disable cookies by following the instructions of your browser.
informuje, że w dniu 20 października 2025 r. wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ulicy Pocztowej 8 wykaz nieruchomości położonych w Międzyrzecu Podlaskim będących własnością Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski:
– lokalu mieszkalnego Nr 26 w budynku przy ul. Partyzantów 57, – lokalu mieszkalnego Nr 6 w budynku przy ul. Zarówie 13C z przeznaczeniem do zbycia w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowych najemców lokali
Wykaz jest załącznikiem do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 262/25 z dnia 16 października 2025 r.
o konsultacjach społecznych z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok
z dnia 16 października 2025 r.
Na podstawie art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2025 r. poz. 1338) oraz § 1 ust. 1, 3, 4, 5 § 2 oraz § 3 pkt. 1 i § 4 § 5 ust. 1 b załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359)
ogłaszam
konsultacje społeczne z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przedmiocie projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026.
Cel i przedmiot konsultacji
Celem konsultacji jest poznanie opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o których mowa w § 3 załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359), o projekcie uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 r.
Przedmiotem konsultacji społecznych jest wyłącznie projekt uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 r.
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji
Konsultacje społeczne projektu uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski sprawie Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 r. rozpoczną się dnia 16 października 2025 r. i zakończą się dnia 31 października 2025 r. (decyduje data wpływu opinii do Urzędu Miasta).
Zakres i forma konsultacji
Uprawnionymi do udziału w niniejszych konsultacjach społecznych są działające na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z zastrzeżeniem § 3 ust. 1 załącznika do uchwały Nr XLIX/403/14 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 września 2014 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2014 r. poz. 3291, z 2016 r. poz. 3359), mające wpisaną w działalności statutowej dziedzinę, w której podejmowane są konsultacje.
Konsultacje odbędą się w formie zgłaszania pisemnych opinii o ww. projekcie uchwały, będącym przedmiotem konsultacji, przez uprawnione podmioty.
Burmistrz Miasta zaprosi pisemnie uprawnione podmioty do udziału w niniejszych konsultacjach społecznych.
Tryb konsultacji obejmuje udostępnienie uprawnionym podmiotom tekstu projektu uchwały będącego przedmiotem konsultacji społecznych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i na wniosek uprawnionego podmiotu w formie elektronicznej oraz przyjęcia od tych podmiotów pisemnych opinii o ww. projekcie uchwały.
Projekt uchwały Rady Miasta ww. sprawie - będący przedmiotem konsultacji, oraz druk opinii opublikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski w zakładce Ogłoszenia i Przetargi - Konsultacje społeczne Ogłoszenia o konsultacjach społecznych w trakcie, oraz jest do wglądu w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski w Wydziale Polityki Społecznej pok. 27.
Uprawnione podmioty mogą zgłaszać pisemne opinie w terminie określonym w pkt. 2 (liczy się data wpływu do Urzędu), w następujący sposób:
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
drogą korespondencyjną tradycyjną na adres: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski
Nieprzedstawienie opinii w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
Komórka organizacyjna Urzędu Miasta odpowiedzialna za prowadzenie konsultacji
Wydział Polityki Społecznej w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim.
Osobą odpowiedzialną za konsultacje społeczne oraz udzielanie wyjaśnień jest Pani Dorota Kwiatkowska - inspektor ds. polityki społecznej i rozliczeń, tel. kontaktowy 83 372-62-89.
Załącznik: projekt uchwały Rady Miasta Międzyrzec Podlaski w sprawie Programu współpracy Miasta Międzyrzec Podlaski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 r.
ogłasza ustny przetarg nieograniczony na oddanie w dzierżawę miejsc handlowych usytuowanych przy cmentarzu położonym między ulicami Brzeską i Prymasa Stefana Wyszyńskiego, wyznaczonych na działkach ewidencyjnych Nr 1140/3, Nr 947/2, Nr 947/3, Nr 947/4, Nr 947/5, Nr 947/9, Nr 1941/4, 1941/3, 1164/3, 1941/2 i 1164/2 w obrębie 1 m. Międzyrzec Podlaski, stanowiących własność Gminy Miejskiej Międzyrzec Podlaski. Położenie poszczególnych miejsc handlowych oznaczone zostało na załączniku graficznym do niniejszego ogłoszenia. Niedopuszczalne jest zajmowanie oraz prowadzenie działalności w miejscach do tego nieprzeznaczonych tj. jezdni, chodników, ścieżek rowerowych.
Dzierżawa dotyczy okresu od 30 października 2025 r. do 02 listopada 2025 r. miejsc handlowych o pow. 15 m2 każde.
Przetargiem objęto:
Kompleks miejsc handlowych przy ul Brzeskiej oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 40;
Kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego oznaczonych na załączniku graficznym do ogłoszenia numerami od 1 do 13 i od 16 do 48.
Wywoławcza kwota czynszu za dzierżawę jednego stanowiska handlowego w okresie 30.10.2025 r. – 02.11.2025 r. wynosi 300,00 zł netto (75,00 zł za dzień).
Wysokość wadium – 300,00 zł na każde miejsce handlowe (w przypadku ubiegania się o wylicytowanie więcej niż jednego stanowiska handlowego, osoba uczestnicząca w przetargu powinna wpłacić wielokrotność wadium), a w tytule przelewu należy oznaczyć ulicę przy której położone są miejsca handlowe, na które wpłacone jest wadium.
Wysokość postąpienia - 50 zł
Do ustalonej w wyniku przetargu kwoty czynszu doliczony zostanie należny podatek VAT.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które wpłaciły wadium, przy czym każda osoba może brać udział w przetargu do momentu wylicytowania maksymalnie trzech miejsc handlowych.
Kwotę wadium i kaucji (lub jego wielokrotność) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Międzyrzeca Podlaskiego nr 43 8039 0006 0000 0000 0452 0002, Bank Spółdzielczy, najpóźniej do dnia 09.10.2025 r. (w tym dniu środki mają znajdować się na rachunku).
Przetarg odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8, w dniu:
14 października 2025 r. o godzinie 1000 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Brzeskiej - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 40;
14 października 2025 r. o godzinie 1300 - kompleks miejsc handlowych przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego - kolejność licytowanych działek będzie odpowiadała ich numeracji tj. od 1 do 13 oraz od 16 do 48.
Każdy uczestnik przetargu zobowiązany jest dostarczyć najpóźniej w dniu przetargu 14.10.2025 r. oświadczenia ( do pobrania w Urzędzie Miasta w Międzyrzecu Podlaskim pokój numer 2, bądź na stronie miasta www.miedzyrzec.pl) o zapoznaniu się z regulaminem przeprowadzania przetargów, projektem umowy i wyrażeniu zgody na rejestrowanie przebiegu przetargu, oświadczenie o niezaleganiu z opłatami należnymi Miastu Międzyrzec Podlaski oraz upoważnienie do reprezentowania, jeżeli podmioty uprawnione nie uczestniczą w przetargu osobiście. Każdy uczestnik przed rozpoczęciem przetargu powinien okazać dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby przystępującej do przetargu. Umowa dzierżawy zostanie zawarta z osobą, która zaoferuje najwyższy czynsz dzienny.
Miejsca handlowe, które nie zostaną wydzierżawione w przetargu będą wydzierżawione dla osób zainteresowanych na wniosek (według kolejności zgłoszeń) wg ustalonej ceny za stanowisko.
Umowy dzierżawy podpisywane będą w dniach 28-29.10.2025 r.
Wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy w razie odstąpienia przez uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy.
Wadium wpłacone przez oferenta, który przetarg wygrał zalicza się na poczet czynszu dzierżawnego. Czynsz dzierżawny płatny będzie w terminie 7 dni od daty podpisania umowy dzierżawy. W pozostałych przypadkach wadium jest zwracane na rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty wadium. Z regulaminem przetargu ustnego nieograniczonego na dzierżawę części nieruchomości – miejsc handlowych położonych przy ul. Brzeskiej i Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Międzyrzecu Podlaskim stanowiącym załącznik do Zarządzenia Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 22 września 2022 roku Nr 723/22 zmienionego Zarządzeniem Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski Nr 247/25 z dnia 10 września 2025 r. oraz projektem umowy dzierżawy można zapoznać się w pokoju Nr 2 Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski lub na stronach internetowych www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” oraz bip.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia i Przetargi” w zakładce „Nieruchomości” (załączniki do ogłoszenia).
Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wystawionych na przetarg nieruchomości można uzyskać w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski przy ul. Pocztowej 8, pokój nr 2 oraz pod numerem tel. 83 372-62-21. Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski zastrzega sobie prawo wycofania z przetargu poszczególnych miejsc targowych lub odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.